Gabrielle

Tippek álláskereséshez 1. rész

2017. február 05. - bgabrielle

tippek1.jpg

Véleményem szerint jól állást keresni és jó állást találni is csak tudatosan és felkészülten lehet. Vannak aranyszabályok, amiket mindig be kell tartani, vannak olyan dolgok, amiket mindenképp el kell kerülni, de a legfontosabb, hogy mindig legyünk felkészültek, ha álláskeresésre adjuk a fejünket. Újra és újra születnek a témában különböző cikkek, de most szeretném a saját tapasztalataimat leírni, hogy mik voltak azok a dolgok, amikre különösen figyeltem az álláskeresés során.

Frissített, áttekinthető, „trendi” CV

Rengeteg helyen olvashatunk arról, hogy mikor új munkahelyet keresünk, az első dolgunk az önéletrajzunk frissítése legyen. Fontos, hogy a valós képet adjuk magunkról, ne akarjunk többet elhitetni a munkaadóval, mint amennyire valóban kvalifikáltak vagyunk, hiszen az úgyis kiderül. Próbáljuk a legfontosabb szakmai tapasztalatainkat, végzettségeinket, releváns soft skilljeinket feltüntetni az önéletrajzon.

Mikor újra munkát kerestem, muszáj volt új megjelenést is adnom az önéletrajzomnak, mert már igencsak elavult volt a design. Azt gondolom, hogy erre is nagyobb figyelmet kell fordítani, hiszen egy kreatívan és ízlésesen összeállított önéletrajzzal már félig nyert ügyünk lehet. Ugyanakkor figyelni kell arra is, hogy ez az önéletrajzi design ne legyen túl „színes-szagos” és már-már zavaró, ne legyen rajta túl sok felesleges információ, hanem tényleg csak a leglényegesebb dolgokat írjuk le, ami alapján interjúra is behívhatnak.

Rengeteg sémát lehet találni az interneten önéletrajzokhoz, amik különböző formátumúak és sokféle lehetőséget adnak a tapasztalataink leírására és ábrázolására, ugyanakkor én szerettem volna egy egyszerűbb, letisztult, ám mégis „divatosabb” megjelenést adni a CV-mnek. A választásom végül (kicsit ünneprontóan :D) egy sima Office-témára esett, mert ott tényleg találtam olyat, amit igazán szeretnék és egyszerűen tudom kezelni. Ennél persze lehet kreatívabb megoldást választani, de mondom, mindenképp figyeljünk arra, hogy azért a design ne vonja el a figyelmet a tartalomról. Amennyiben pedig az internetről töltenénk le CV sémát, fontos, hogy honlap logót vagy vízjelet semmiképp se hagyjunk rajta, hiszen kellemetlen, ha úgy küldjük el a munkáltatóhoz az önéletrajzot. 

Hol érdemes keresni?

A legalapvetőbb felületek az online álláskeresési oldalak, akik rengeteg céggel vannak szerződésben és naponta többször is frissülnek új állásokkal. Közülük a legismertebb a Profession (profession.hu), de néztem állásokat a Monsteren (monster.hu) is. Ezek mellett viszont vannak kisebb, kevésbé ismert állásközvetítői (fejvadász) portálok, ahol általában más cégek hirdetéseit találtam, mint a Professionön, így még szélesebb kínálat közül tudtam választani. Én sokat néztem az Adecco (https://www.facebook.com/AdeccoMagyarorszag/?fref=ts), a Bluebird (bluebird.hu), Mimox (mimox.hu) és a Beck and Partners (bap.hu) oldalait is, és közülük kettőnél is behívtak a kiemelt céghez interjúra, szóval működnek ám ezek is. :) (Tudni kell azonban, hogy a Mimox és a Bluebird kifejezetten IT állásokat kínál).

A klasszikus álláshirdetések mellett Google-ben is kerestem, az érdeklődésemnek megfelelő keresőszavakat írtam a böngészőbe. Picit favágó megoldás, de a 2-3. találati oldalán már nem az álláshirdetési portálok, hanem kisebb cégek kínálatai fognak feljönni. Ezzel a módszerrel is találtam több kis céget, ahová jelentkezni tudtam. Ugyanakkor volt, hogy célzottan mentem fel általam ismert cégek honlapjaira és néztem meg a karrieroldalukat. Ha találtam az érdeklődésemnek és tapasztalatomnak megfelelő pozíciókiírást, akkor jelentkeztem is rá.

Figyeltem még emellett a közösségi média oldalakat is: előfordult, hogy ismerősök munkahelyei adtak inspirációt, de a Linkedin is rengeteg állást kínált fel nekem újabb és újabb cégektől.

A következő pontban fogok írni a www.glassdoor.com oldalról: itt is rengeteg céget lehet találni, és végig is néztem közülük nagyon sokat, hisz sok köztük olyan volt, amiről még nem is hallottam soha.

Érdemes tehát mindenhol jól körülnézni, hiszen lehet, hogy épp egy ismerős munkahelye kelti fel az érdeklődésünket, vagy épp egy tök random, általunk soha nem hallott kis cég munkalehetősége tetszik meg. Ehhez persze az kell, hogy nagyon sok időt töltsünk böngészéssel, így minél több ajánlatot tudunk találni, amiből aztán jobban is lehet válogatni.

Meddig érdemes keresni?

Én, amikor felmondtam a munkahelyemen, minden nap sok órát töltöttem el munkakereséssel. A profession.hu-t  minden egyes nap végigpörgettem, de ez kb. alaptevékenység volt reggel és este is. Emellett folyamatosan követtem azokat a dolgokat, amiket az előző pontban leírtam, így volt, hogy akár 6-7 órát is eltöltöttem a neten való böngészéssel. Egy volt munkatársam mondta egyszer azt, hogyha nem dolgozom, akkor a munkám az álláskeresés lesz naponta. Persze amikor már 7-8 helyre beadtam a jelentkezésemet, akkor kicsit kevesebb időt töltöttem kereséssel, de így utólag összesen 20 helyre jelentkeztem, szóval a későbbiekben is bőven szántam időt arra, hogy megtaláljam a legmegfelelőbb munkát számomra. Időt vesz el az is, ha épp az adott cégnek és pozíciónak megfelelő motivációs levelet kell írni, amit valahol angolul is kérnek; ezekre mindig plusz időt kell szánni, de ha már egy ilyet megírsz, azt tudod alapul venni a többi helynél is. 

Keresni pedig szerintem addig érdemes, míg nincs 2-3 olyan hely, ahol már a 2. körös interjúnál tartasz. :)

Legyél mindig jól tájékozott 1.

Az állások között böngészve rengeteg céggel kapcsolatba kerülünk, ugyanakkor sokszor nem is tudunk ezekről a cégekről semmit. Amennyiben nincs ott dolgozó ismerősünk, aki mesélhetne, vagy a Google se dobna ki semmi vérlázító vagy figyelemfelkeltő cikket a céggel kapcsolatban, akkor további két helyen tudunk még utána olvasni a kiszemelt vállalatnak.

Magyar nyelvű dolgozói véleményeket és értékeléseket olvashatunk a www.munkatarsaim.hu oldalon az általunk érdekesnek talált cégről. Itt a munkavállalók értékelhetik a munkakörülményeket, képet kaphatunk a bérekről (amennyiben van beregisztrált dolgozó a cégtől és kitöltötte ezt a részt is), olvashatunk véleményeket vagy meghirdetett állásokat. Amikor jelentkeztem a cégekhez, előtte mindig megnéztem ezt a weboldalt is, hogy picit belsős emberektől is informálódhassak. Figyelni kell azért, mert egyrészt nem mindegyik cégről van sok értékelés, másrészről sokszor megtévesztő lehet a szubjektív vélemény, hiszen mindenki más miatt érzi jól vagy rosszul magát egy adott cégnél. Ezeket mérlegelve viszont szerintem egy nagyon jó támaszpont ez a weboldal, érdemes nézegetni és kutakodni információk után.

Amennyiben inkább nemzetközi vonalon mozog a cég, ahová jelentkezünk, úgy a www.glassdoor.com weboldalt keressük fel. Ez ugyanarra a logikára épül, mint a Munkatársaim.hu, csak sokkal inkább nemzetközi cégekről találhatunk itt értékeléseket és véleményeket.

 

Következő héten hozom az álláskeresési tippek 2. részét! Amennyiben vannak további jó ötleteitek vagy tippetek a fentiekhez, kommentben írjátok meg! A kérdéseiteket is szívesen várom!

A bejegyzés trackback címe:

https://gabrielle.blog.hu/api/trackback/id/tr5112183852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása