Gabrielle

Kilátás a Budai-hegységben

2017. május 28. - bgabrielle

Bár már évek óta ingáztam Budapest és az agglomeráció között, és hiába töltöttem az időm nyolcvan százalékát a fővárosban, rengeteg olyan adottsága van, ami a mai napig meglepetés számomra. Mindig kellemesen csalódok, amikor rájövök, hogy Budapesten belül mennyi kirándulóhely és zöld övezet van - a Gellért-hegyen és Normafán kívül is. A jó idővel mi is kirándulni indultunk, és a legújabb, általunk megismert fővárosi kirándulóhelyről, a Hárshegyről hoztam egy kis beszámolót.

A Hárshegy a II. kerületben található és rendkívül jól megközelíthető, emiatt szívesen ajánlom Mindenkinek, aki aránylag rövid idő alatt szeretne egy erdős, túrázós helyen lenni. A helyszín a Széll Kálmán térről elérhető busszal, de remek szórakozás lehet, főleg gyerekekkel, ha Gyermekvasúttal megyünk fel a hegyre, ugyanis az is megáll több helyen is a hegy körül.

A buszról (Gyermekvasútról) leszállva rögtön eldönthetjük, hogy a Nagy-Hárs-hegy vagy a Kis-Hárs-hegy felé vesszük az irányt. (Az autóút túloldalán pedig egy természetvédelmi terület van, ahová szintén bemehetünk és az erdőn át egy nagy sétát tehetünk.) Mi először a Kis-Hárs-hegy irányába indultunk el, hogy megnézhessük az ott lévő Makovecz-kilátót.

A kis-hárs-hegyi kilátó egy kb. 20 perces kényelmes sétával megközelíthető. Az erdő gyönyörű, csendes, tiszta. A heti rohanás és irodai munka után nagyon jól esik ilyen nyugodt, természetközeli környezetben lenni. A kilátót elérve kicsit más fogadott, mint amire számítottam: ugyanis az sajnos műszaki okok miatt le volt zárva, így nem is lehetett felmenni rá. Bár volt, aki ezt megtette, és természetesen a kilátó se dőlt össze alatta, de eléggé volt kilengése, így onnan nem születtek képek. A kilátó mellett egy kisebb pihenőhely került kialakításra, amit szerintem érdemes lenne bővíteni és felújítani is a kirándulók növekvő száma miatt.

Mivel picit hiányérzetünk volt, és még szívesen sétáltunk volna, egy másik túraútvonalat választva elindultunk fel a Nagy-Hárs-hegyre. A magasabb ponton áll a Kaán Károly-kilátó, ami látogatható volt, így picit kárpótolt minket a korábbi csalódásért. A kilátó legtetejére felérve csodálatos kilátás nyílt elénk:

Ha a Szépjuhászné állomásról indulunk a hegyre vagy érkezünk onnan vissza, egy kisebb büfé is fogad minket, ahol némi enni- és innivalót is tudunk magunkhoz venni. Egy kis pihenés után, vagy busszal vagy a Gyermekvasúttal tudunk visszatérni a nyüzsgő városba.

A hárshegyi kilátótúrát szívesen ajánlom azoknak, akik nem szeretnének túl messzire menni vagy kocsiba ülni, de szívesen tennének egy frissítő, kikapcsoló sétát távol a város zajától családdal, barátokkal vagy éppen egymagukban.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.